konfirmationslägret ! :)

hej !

nu är jag hemma från konfirmations lägret, eller har vart de i snart 2 timmar men (a)
okej..lägret va inte så roligt men jag,sanna, sara och sofia gjorde de till de bästa ! hahha, jag tog tyvärr inga bilder eller så, men sanna tog en hel del så ska be henne skicka.. såfår ni se dom !

de började med att vi kom dit igår kl. 12 och så åt vi soppa med rotfrukter och köttfärs, fast de va ingen köttfärs och soppan såg ut som spya så jag avstod, åt iaf macka :) Under eftermiddagen så fick vi sätta in som små klistermärken i våra biblar så att vi skulle hitta sen läste vi små stycken från bibeln och gjorde smä pjäser om de fast i nutid.. Sen stod en präst ochpratade massor och jag förstod inte ens hälften :p
Sen gick vi in i kyrkan och hade en kort gudstjänst, sedan lite egen fritid och såklart så hade vi as roligt.. Sara, Sanna, Sofia och jag ! Vid 17 så var de helt bläck svart ute och då gick vi fackeltåg till kyrkogården. Där vi stanna vid minneslunden och gick in i Kappelet (om de nu stavas så). Inne i Kappelet va de jätte jobbigt, för dom som inte vet vad de är så är de där man har begravningar,som en liten kyrka fast bara för begrvningar. sjukt jobbigt va de där inne ! kände hur tungt de blev i mitt hjärta och usch ingen roligt känsla ! 
när vi kom tillbaka vid 19 tiden så åt vi tacos och haha, snacka om att vi är sega på att äta ! Sara, Sofia, Sanna och jag började äta först och blev klara sist, så vi satt där inne helt ensamma ! haha ! ;)

Sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde men vi hade nog egen tid. senare så fick vi göra egna armband, minns inte vad dom heter men varje pärla stod för någonting ! 
Vid 23 tiden, då fick vi reda på vart vi skulle sova !!! OCH GISSA VART !? I KYRKAN !! så vi sov vid altare (eller vad de nu heter och stavas) 
skit kul.. fast nej. 

på kvällen så gick vi in i kyrkan och mediterade som dom sa, men jag kallar de avslapning men ja ! :) Sen fick vi äntligen fixa våra madrasser osv. När allt sånt var klart så låg alla madrasser i en cirkel, vi hade massa ljus i mitten. Kim, våran ledare. Han spelade gitarr och sjöng. Va faktiskt riktigt mysigt tills en as stor spindel kom till mig och sara, haha ! fyfan vad sara skrek ! Spindeln va skit stor, Benen va as långa och ganska tjocka, usch !

Vid 1 eller 2 så gick vi och la oss men jag kunde inte somna.de tog jätte långt tid för mig att somna ! :( men tillslut så somnade jag och sen vaknar jag på natten av att de är jätte kallt och att folk pratar/skriker i sömnen ! haha :) De va sjukt kallt inne i kyrkan på natten ! (n)

ja, de var väl inte så mycket mer, idag på förmiddagen så sjöng vi bara och åt korv ;)
som sagt de va ganska roligt själva lägret men vi gjorde ju så att de blev roligt för oss och alla andra ! :D

bilder och sånt kommer sen när Sanna har skickat allt ! ;)

men ska dra till bussen nu och möta mina syskon och Malin, Malin fyllde nämligen år igår så vi ska fira henne ! :)
hejdå, vi hörs ! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0