9 maj

hej !
som vanligt så var det ett tag sen jag skrev.. "/
lördag till söndag sov pontus här och drog vid tre, då hade vi gäster och jag umgicks med dom och senare så följde jag med pappa och lämna lite saker till pingst kyrkan.
idag är det måndag och i skolan ahde vi inte någon lektion alls. Först hade vi samtid, då vi inte gjorde någonting. Bara kollade pärmsignatur och fick även sluta 20 minuter tidigare. Efter det hade vi engelska i 20 minuter och då kollade vi på film innan Mietek kom till skolan och hade föreläsning för alla åttor om förintelsen som han överlevde.
Fällde några tårar under de två timmarna som han berättade om vad han har varit med om, läs hans bok "jag överlevde". Den är faktiskt riktigt bra.
Mietek överlevde 9 koncentrationsläger, förlorade hela sin familj och rymde även ur en gaskammare. snacka om att jag beundrar killen, han förlorade även sin fru för några år sedan. Hon dog i cancer. Jag lider med honom om allt han har varit med om !


Mietek är så sjukt söt och liten, en riktig krigare ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0